v
i
s
s
z
a
h
í
v
á
s
t

k
é
r
e
k
×

Angol, Német Nyelvtanítás Székesfehérváron – kockázatmentes próbatanfolyammal.
Írd meg a saját órarendedet és tanulj a saját tempódban!

Tanultál már angolt vagy németet? Díjmentesen felmérjük a tudásszinted.
Még nem tanultál angolul vagy németül?
Próbálj ki minket kockázatmentesen- 3 hét, 16 nyelvóra- 100%-os pénzvisszafizetési garanciával!
Érdekelnek a részletek? Akkor töltsd ki az alábbi mezőket és 24 órán belül visszahívunk.

Válaszd ki, mire van szükséged:
 
Neved:
 
Telefonszámod:
 
(A *-gal megjelölt mezők kitöltése kötelező!)

Blog

Rövidül a nyári szünet

Ha a szívedhez kaptál ijedtedben a címtől, szerencsére megnyugtathatunk: az intézkedést 2019-től tervezik bevezetni a magyar közoktatásban. 
Ráadásul elméletben nem is tervezik megrövidíteni a diákok szabadidejét és szünidei napjait: inkább arról van szó, hogy egyenlőbben, egyenletesebben igyekeznek elosztani a tanulás nélküli időszakokat. Mindent elmagyarázok!
 Egy július elején készült interjúban Palkovics László oktatási államtitkár beszélt arról, hogy a készülő új Nemzeti Alaptanterv, vagyis NAT kidolgozásának keretében tervezik kidolgozni a különböző szezonális szünidők újraelosztásának, újraszervezésének mikéntjét. Mivel az új NAT 2018 szeptemberétől lesz hatályos, a nyári szünet majd csak 2019-től kezdődően lenne rövidebb az eddig megszokotthoz képest.
Az újraelosztás lényegében azt a törekvést jelenti és mutatja, hogy a szüneteket kiegyensúlyozottabban ütemezzék, határozzák meg. Vagyis, igaz ugyan, hogy a nyári szünidő 1-2 héttel megrövidülne, ugyanakkor az őszi és a tavaszi szünet viszont hosszabb ideig tartana a tervek szerint.
A Magyar Időkben megjelent interjúban a változtatás szükségességét, megalapozottságát az államtitkár úr azzal indokolta, hogy a tanévközbeni szünnapok számának megnövelésével csökkentenék a tanulók leterheltségét. 
 
Örüljünk vagy ne örüljünk?
 
Természetes, ha az új intézkedés hallatán az első gondolatok nem a legpozitívabbak, főleg a gyerekek számára, hiszen a nekik oly fontos és értékes nyári szünet, amit időtlen idők óta felfokozott izgalommal várnak mindannyian, fog csorbulni, rövidülni. Igaz, a szabadnapok nem vesznek el, csak átalakulnak: az őszi és a tavaszi vakáció is tovább tart majd.
A tanévközbeni oktatási szünet meghosszabbítását a terhelés csökkentésével magyarázzák tehát, ami adott esetben akár igaz is lehet, ez persze tulajdonképpen iskolánként, sőt diákonként változó, hiszen mindannyian máshogyan veszik az akadályokat, más ütemben haladnak, mások az erősségeik.
 
Az, hogy a tanévet hosszabb pihenők szakítják meg, elméletben lehetőséget ad arra, hogy az addig megszerzett és felhalmozott tudás összegződjön, némileg rögzüljön, illetve hogy a nyomás- és a teljesítménykényszer alól is egy nagyobb lélegzetvételnyi idő szabadítsa meg a gyerekeket.
 
Ugyanakkor – az oktatásban jól ismert csúszás és feltorlódás alapján – annak a veszélye is fennáll, hogy a hosszabb szünetek miatt lassabban haladnak az anyaggal az osztályok, így pedig a tanév végének közeledtével egyre inkább rohamtempóban, adott esetben felületes munkával igyekeznek bepótolni a lemaradást.
 
A fokozott iram mellett ez azért sem feltétlenül ideális, mert – abban az esetben, ha a tanév vége valóban kitolódik 1-2 héttel – a tanévzárás előtti időszak, körülbelül egy hónap már könnyen nyár elejére eshet. Ekkor pedig az időjárási körülmények miatt (hőség, szárazság) a tanulók még nehezebben koncentrálnak és teljesítenek, nem ritkán önmagukhoz képest kevésbé hatékony és kevésbe eredményes munkát végeznek. Ezzel együtt tehát – az alapvetően pozitív szándék mellett – aggályokat is felvet az új intézkedés tervezete.
 
Ha tehát az államtitkár úr által felvetett javaslat is belekerül az új Nemzeti Alaptantervbe, a diákok, a szülők és a tanárok egyaránt felkészülhetnek arra, hogy az iskolát akár július elejéig is látogatni kell. Kérdés, hogy megéri-e a mindenki számára megterhelő és olykor kínzó hőségben is mindezt véghezvinni, még akkor is, ha például októberben és márciusban vagy áprilisban több napot tölthetnek otthon, nyugalomban, és év közben kevésbé feszített tempóban kell dolgozniuk a gyerekeknek. Az új NAT elkészültéig egyelőre még várni kell, de az új szünidőrendszer eredményessége vagy kudarca alighanem csak a bevezetését követően, a gyakorlatban fog kiderülni.  
Sok sikert!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ez a bejegyzés a nyelvtanfolyam témakörhöz tartozik.
2016. július 31.