v
i
s
s
z
a
h
í
v
á
s
t

k
é
r
e
k
×

Angol, Német Nyelvtanítás Székesfehérváron – kockázatmentes próbatanfolyammal.
Írd meg a saját órarendedet és tanulj a saját tempódban!

Tanultál már angolt vagy németet? Díjmentesen felmérjük a tudásszinted.
Még nem tanultál angolul vagy németül?
Próbálj ki minket kockázatmentesen- 3 hét, 16 nyelvóra- 100%-os pénzvisszafizetési garanciával!
Érdekelnek a részletek? Akkor töltsd ki az alábbi mezőket és 24 órán belül visszahívunk.

Válaszd ki, mire van szükséged:
 
Neved:
 
Telefonszámod:
 
(A *-gal megjelölt mezők kitöltése kötelező!)

Blog

Szigorodó felvételi követelmények

Az új szabályok szerint 2020-tól kezdődően csak az felvételizhet a hazai felsőoktatási intézményekbe, aki rendelkezik legalább egy középfokú, komplex (írásbeli és szóbeli) nyelvvizsgával. Ezek a száraz tények, a tények mögött azonban megannyi kétely és aggodalom rejlik a szülők és a diákok részéről egyaránt. 
Az intézkedés elsőként azokat érinti, akik 2016 szeptemberben megkezdték a kilencedik osztályt. Nekik tehát már számolniuk kell a megváltozott feltételekkel. Milyen következményekkel jár mindez – egyáltalán mire és hogyan kell felkészülni?
 
 A szabályozás szerint 2020-tól már egyetemre vagy főiskolára bekerülni is csak abban az esetben lehet, ha a leendő, reménybeli hallgatónak már van egy B2-es típusú nyelvvizsgája valamely, tetszőleges nyelvből (hogy milyen nyelvből, az egy külön bejegyzést megér, még visszatérek rá később).
A másik oldalról megközelítve: nem tanulhat tovább ezekben az intézményekben az a diák, aki nem szerzi meg időben a szükséges nyelvvizsga-bizonyítványt. Az intézkedés célja egyértelműen a nyelvtanulás fellendítése, a nyelvi kompetenciák javítása volt, ez azonban egyelőre több problémát vet fel, mint örömteli eredményt.
 
Ha a mostani állapotokat vesszük ugyanis alapul, a megváltozott előírás értelmében a diákoknak körülbelül a fele tanulhatna csak tovább. Mindez azt jelenti, hogy négy év alatt, amennyiben nem szeretnének elbúcsúzni a felsőfokú tanulmányaikat érintő ambícióiktól, a másik 50%-nak nagy előrelépést kell tennie.
Mindazonáltal ez az 50%-os arány azt is mutatja, hogy eleve nem túl rózsás a helyzet, ami a nyelvtanulást és az igazolható nyelvtudást szerzők számát illeti. Ráadásul az is tapasztalható, hogy sokan azok közül, akik az eddigiek során szereztek nyelvvizsgát az érettségi bizonyítvány megszerzésének idejéig, elsősorban magánórák vagy nyelviskolai tanulás segítségével tettek szert az okmányra.
 
Amennyiben a közoktatás valóban nem képes teljesíteni önmagában ezt a feladatot, vagyis a mostanihoz képest körülbelül kétszer annyi diáknak nyelvvizsgaképes tudást garantálni, előreláthatólag a tanulók magánórákra és nyelviskolai tanulásra kényszerülnek. Ez azonban anyagi áldozatokkal jár: így pedig az is valószínűsíthető, hogy azok a gyermekek és fiatalok, azok a családok, akiknek a pénzügyi helyzete nem enged meg effajta plusz kiadásokat, elesnek a felsőoktatásban való részvételtől.
 
További problémát jelent, hogy a diákok nyelvtudása korántsem egységes, ugyanis a többi tantárggyal szemben, az idegen nyelvi tantárgyak esetében sokkal nagyobb szabadsága és felelőssége van az egyes nyelvtanároknak, például ők dönthetik el, milyen tankönyvből szeretnének tanítani. Az eltérések oka a tankönyvbeli különbségek mellett a haladás, a munkatempó sokfélesége is. Kis túlzással azt lehetne mondani, hogy ahány csoport, annyiféle nyelvtudás. Mindez a tanárokra is nagyobb nyomást helyezhet, hiszen akár nagyobb iramban, nagyobb anyagmennyiséget figyelembe véve is oktathatnak majd, ami az eddigi preferenciáik és módszereik átgondolását is igényelheti.
 
Az új szabály egy egységes elvárás, teljesítésének feltételei azonban korántsem egységesek: félő, hogy az itt részletezett okok miatt is rengeteg fiatalt foszthat meg a felsőoktatásba való bekerülés lehetőségétől, illetve az is elképzelhető, hogy emiatt számos diák már eleve nem is számol majd az esetleges egyetemi-főiskolai továbbtanulással, hanem más alternatívát, például szakképzéseket választ majd.
 
Az egészen biztos, hogy a 2014-ben hozott intézkedés újabb terheket ró a diákokra és a családokra, és amely bár csak 2020-tól lesz majd érvényes, már most előzetes tervezést és felkészülést igényel.
 
Kedves fiatal, ha most kezded a gimnáziumot/középiskolát, és már most tudod, hogy szeretnél azt követően is továbbtanulni, használj ki minden lehetőséget a nyelvtanulásra, és célozd meg minél előbb a nyelvvizsga teljesítését!
 
Kedves szülő, érdemes előre tervezni. Első lépésben érdemes minél hamarabb felméretni a gyermekének nyelvtudás szintjét. Bár rengeteg online szintfelmérő elérhető az interneten, inkább egy nyelviskola felkeresését javaslom. Szinte minden nyelviskolában díjmentesen elvégzik ezt, és sokkal pontosabb képet ad gyermekének tudásáról. Ez azért fontos, mert ebből már a nyelvtanulásra fordítandó idő is kalkulálható, hány hónapra van szükség az elvárt középfokú nyelvvizsga eléréséhez. Természetesen erre nálunk is van lehetőség, díjmentesen. Nagyjából 45 percet vesz igénybe, és négyszemközt azonnal ki is értékeljük és át is beszéljük a hibás válaszokat.
Oktatásszervezőink egyénileg foglalkoznak a szintfelmérőn mindenkivel, ezért érdemes előre egyeztetni időpontot, hogy ne kelljen várakozni. Ehhez elég ide kattintva: goo.gl/deYqx4 a megfelelő nyelvet kiválasztva az űrlapon visszahívást kérni. Munkanapokon 24 órán belül visszahívunk minden érdeklődőt, hogy neki megfelelő időpontot egyeztessünk.
 
Egy biztos, ha gyermekének jövőjét diplomával képzelik el, ezt a szigorítást nem érdemes figyelmen kívül hagyni. Időben el kell kezdeni a gyermek nyelvvizsga szintre hozását, hogy a felvételit már kézhez kapott bizonyítvánnyal várhassa. Ne hagyják az utolsó pillanatra, cselekedjenek minél hamarabb.
 
Sok sikert!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ez a bejegyzés a nyelvvizsga témakörhöz tartozik.
2016. szeptember 12.